יום ראשון, 25 בספטמבר 2011

Down, down, and...

דידי כותב ביקורות על פרויקט ה-reboot החדש של DC. פרויקט ה-reboot החדש של DC מתחיל מהנקודה הזו: "אם מספר החוברת של אחד מחמשת הטייטלים שנכתבים על באטמן הוא #342, אז חובבים חדשים לא יתחילו לקרוא חוברות על באטמן". בעוד שכל מי שראה פרק של אופרת סבון או התחיל לראות את "המפענחת" מהעונה החמישית יודע שזה בולשיט טהור, העורכים שמנהלים את שתי חברות הקומיקס היחידות בצפון אמריקה מדברים בעיקר עם עצמם, אז ברור שקיתונות הביקורת על איך תחום הקומיקס הצטמק מתעשיה אמריקאית אדירה לסדרת מוצרים עלובים שפונים לכמה עשרות אלפי פנאטיים בכל חודש בלבד יישארו ללא מענה. 

אני לא בא בטענות לדידי; כמה מחבריי הטובים ביותר הם אוהדים פנאטיים של באטמן (זה ההוא עם ה-S הכחולה על הבטן שיודע לעוף ולירות עכבישים מהעיניים) ודידי מרתק ביותר כשהוא מתאר איך [הכנס שם של כותב שאינו אליס/גיימן/מור/מוריסון או אניס] הורס את הדמויות הנפלאות שהמציא [אליס/גיימן/מור/מוריסון או אניס] אבל הביקורות הללו מפספסות לגמרי את הנקודה. הן משרתות את העורכים העלובים שמנהלים את DC ומאמינים שהסיבה שעשרות אלפי אנשים קונים חוברות קומיקס ולא מיליונים כמו לפני שבעים שנה היא בגלל שהן לא "אפלות" מספיק. כאילו עשרות מיליוני אנשים רואים "שני אומואים ושליש" כל שבוע בגלל שזו סדרה ריאליסטית ואלימה. להזכירכם, גם את "הסמויה" מעט מדי אנשים ראו.

DC ומארוול נכשלים במה שהם עושים בגלל שהם כותבים רק סוג אחד של ספרות, ומסרבים לכתוב סוג אחר של ספרות. הם יכולים לעשות זאת. זה לא קשה. שום דבר לא עומד בין DC או מארוול והפיכתן להרלקו'ין או תור או פינגוין[1]. אבל זה ידרוש מהעורכים של DC ומארוול להפוך מחובבי קומיקס שרוצים לקרוא סיפורים על באטמן ורובין (הצעיר הממושקף שננשך על-ידי כלב רדיואקטיבי וקיבל את היכולת לעוף ולירות עכבישים מהעיניים) למוציאים לאור של חוברות קומיקס. אני לא חושב שזה שינוי שהם רוצים לעבור. 




1 - רק אחרי שהשלמתי את הרשימה הבנתי שזה נשמע כמו רשימה של סופר-גיבורים, והבנתי שנדרשת כאן איזו הערה.

Grab This Widget

0 comments:

הוסף רשומת תגובה