יום שלישי, 4 באוקטובר 2011

זוכרים? כן, כן, זוכרים.



הנה מה שמפריע לי יותר מכל בקמפיין (המובן לגמרי) של משפחת שליט לשחרור גלעד: שההחלטה האם לשחרר כמה מאות מחבלים שנמצאים בכלא מסיבות חוקיות ובטחוניות טובות ורלוונטיות (כך אני רוצה להאמין) בתמורה להחזרת שבוי אחד היא החלטה רגשית.

בסרטון אנחנו רואים ילד חמוד, פרצופו מרוח בקרטיב, מחייך בעליזות אינסופית אל המצלמה. עולל, שאימו מערסלת אותו. ילדון קטון, שאביו המאושר עומד מאחוריו. הדבר היחידי שהצלחתי לחשוב עליו בזמן שהשיר הסנטימנטלי מתנגן ברקע היה: "אם היה מדובר בחייל פחות חמוד, האם היה דחוף פחות לשחרר אותו?"

הטענה שאני שומע הכי הרבה היא זו: ממשלת ישראל אדישה; לא חשוב לה מספיק לשחרר את גלעד; מטרת העמותה/הארגונים/המשפחה/המחאה/הקמפיין הפרסומי היא להוציא את הממשלה מאדישותה ולגרום לה לשחרר את גלעד. בעוד שאני שמח להאמין בהרבה דברים רעים על אולמרט, ובכל הדברים הרעים שאפשר על נתניהו, אני לא חושב שזה המקרה כאן. אני בוחר להאמין שהמחיר שנדרש לשחרר את שליט פשוט היה גבוה מדי. כמו שכתבתי בהתחלה, אני רוצה להאמין שבבסיס, כולם היו מעדיפים שיהיה בבית מאשר שלא. אני מסרב להאמין שאדישות היא פקטור.

אני לא בא בטענות להורים של גלעד. בהשוואה לכמה מההורים שאני מכיר, הם רגועים יחסית. אין לי טענות למתנדבים באוהל, לתורמים לעמותה, או לאנשים שמקשיבים לשיר כזה ומתרגשים. מה שבעיקר מפריע לי הוא הרעיון שעומד בבסיס השיר הזה: הנה תראו; זה גלעד; הוא ממש מותק. לא הייתם רוצים שיחזור הביתה? זה כל מה שצריך. שכולנו נרצה שיחזור הביתה. הרי אין מציאות בטחונית, אין שום בעיה בעסקאות עם החמאס, שום סכנה בשחרור מאות רוצחים בעלי ניסיון ומוטיבציה עזה להמשיך לרצוח. כל מה שצריך, זה להאמין ממש חזק. אולי גם לשיר. זה הכול.

Grab This Widget

3 comments:

Standback אמר/ה...

הקמפיין לשחרור שליט כבר מראשיתו היה כל כך בוטה בפנייה שלו לסנטימנטליות עיוורת והתעלמות מוחלטת ממחיר של עיסקה, שהוא תמיד עשה לי רע. הסרטון הזה, באופן מצער ולא מפתיע, הוא more of the same.

(המקרה הכי עלוב שראיתי בנושא היה כשבן-תשחורת צעיר ביקש ממני לתרום כסף למען שחרור גלעד שליט. אה-הא. כן, ילד.

והמקרה הכי מוצלח שראיתי היה כשארגנו הפגנה מול סניפי הצלב האדום. נמאס מהאמירה שכל עוד גלעד לא בבית, זה באשמתנו.)

אנונימי אמר/ה...

Standback,

מה בדיוק מוצלח בהפגנה מול הצלב האדום? בניגוד למיתוס שמטפטפים לישראלים ללא הרף, ארגונים כמו אמנסטי, הצלב האדום, וכו', בהחלט עוסקים בהפרות זכויות אדם גם של הצד השני.

הצלב האדום ביקר את החמאס במילים חריפות ביותר מספר רב של פעמים בכל הקשור לגלעד שליט. מה עוד אתה רוצה שיעשו? זה לא שונה ממה שהם עושים בכל הקשור להפרות זכויות אדם בישראל.

Standback אמר/ה...

אני לא ביקרתי כאן את הצלב האדום. אני שיבחתי כאן את אלו ששמו לב שיש עוד גורמים חוץ מממשלת ישראל שאפשר וצריך לשתף במאמץ. "מה עוד אתה רוצה שיעשו?" זו שאלה שאפשר להפנות גם לגבי כל אחד ואחד מההפגנות שמכוונות לציבור הישראלי ולמשרד הממשלה, ומהם יש הרבה הרבה יותר.

הוסף רשומת תגובה