יום שלישי, 2 באוקטובר 2012

עוד ציטוט גזעני

המלך הוא עירום. ו'אלה. מה שמאיים על ישראל הוא "כמות הענת לויות הזנופוביות". מה אתה אומר.

יודעים מה?

התגובה של שמאלנים לא גזעניים לגזענות הבולטת והמקובלת חברתית של יהודים בישראל צריכה להפסיק להיות "אבל הנתונים בהם אתם משתמשים אינם נכונים!"

הגזענות היהודית בישראל לא צריכה נתונים. נתונים זה לחנונים. המציאות לא מעניינת. התחושה מעניינת, רק התחושה. הגזענות היהודית בישראל היא פואטיקה, מוזיקה, ציורים בגועש. אמנות לא בוחנים בעזרת סטטיסטיקה.

זוכרים שמאות ואלפי נערות נחטפות כל שנה על-ידי בדוואים? זוכרים שחצי ממעשי הפשע בתל-אביב הם מעשי ידי מהגרים שחורים מאפריקה? מה לגבי זה שאת כל הכסף שלנו שתו החרדים והערבים? אז עכשיו אומרים לנו שאירופה מלאה מוסלמים קנאים, אלימים, טרוריסטיים, שהולכים להשתלט עליה (מגיע להם, האנטישמים האלה!) - אז אתם נלחמים באמירה הזו במספרים? בגלל שהיא הייתה מבוססת על מספרים מלכתחילה?

הגזענות בישראל בדיונית. אנחנו חיים במדינה מטוהרת. בדמיונו הפרוע ביותר של היטלר הוא לא ראה מדינה שיש לה כזו שליטה מוחלטת בשפה, בתרבות, באופי, של האנשים הגרים בה. סביבתנו מטוהרת מזרות, משונות, מהלא-יהוּדיוּת. אתה חייב לגור בליבם, ממש בליבם, של המהגרים או הערבים כדי לפגוש אותם. ברגע שאתה הולך הצידה כמה מטרים, אתה חי באווירה סטרילית לחלוטין. כל איש ואישה שתפגוש, יהודי ויהודייה. הם "מהטובים", הם "משלנו", וכל האחרים, אלו שאינם יהודים ואינם כמונו, הם הופכים ליצורי דמיון, יצירי בלהות.

כך כל ערבי הוא מוסלמי וכל מוסלמי (אפילו אם איראני, או פקיסטני, או אינדונזי) הוא ערבי. כך כל המוסלמים אותו הדבר ובליבם אין דבר מלבד שנאה; כל סופר מתחיל יגיד לך שקל יותר לכתוב דמויות חד ממדיות מאשר לנסות למצוא קצת מורכבות במצב, ולמי אכפת בעצם? מיליארד בני אדם, להתחיל לתאר אותם כרקמה אנושית חיה זו עבודה קשה. עדיף כבר לצמצם את הקיום המוסלמי, מגאוות פקיסטן ועד לעניי אינדונזיה, ממדינאי מצרים ועד לחילוני תורכיה, לעובדה אחת ויחידה: תאוות הדם היהודי שאינה יודעת שובע. פעם שניה מתוך שתיים: כל מוסלמי הוא ערבי וזה, לא משנה איפה, מה צבעו, מה גילו, מה מוצאו, הוא היטלר. הוא לא ינוח עד שכל היהודים ימותו, ובראש ובראשונה, כל יהודי ישראל.

בכל פעם ששמאלני מביא ציטוט גזעני, ממסגר אותו במרכאות ואומר "ראו, זו גזענות!" אני מהרהר באי נוחות, מה המטרה בעצם, של הפצת הטקסט הזה? האם אין מספיק גזענות ברשת? (יש; יש מספיק; יש המון; יותר מדי). האם אין בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות? היחס הכי קליל, הכי מקרי, לערבי, מיד כולל אפיונו כאלים, שונה, פרא שעיקר עניינו דפיקת היהודי. לאיזו תגובה מקווה, אותו שמאלני ממוצע, במסגור הציטוט הנ"ל? לזעזוע? להוקעה ציבורית? לחרטה?

פחח. עורבא פרח. אלו שמביעים את שנאתם לערבי, למוסלמי, נמצאים בנוחיות בליבו החמים של הקונצנזוס. להיות גזעני נגד ערבים/מוסלמים (זה אותו דבר, לא?) בישראל זה מותר בגלל שבניגוד לגזענות של כל האחרים, של כל העמים האחרים, בכל המקומות והזמנים האחרים, לנו מותר ולא (בפעם השלישית מתוך שלוש) בגלל השואה אלא בגלל, וצריך פאוזה דרמטית כדי להכיל את גודל הטיפשות של הטענה הזו, בגלל הטרור.

הגזענות שלנו נכונה בגלל שאצלנו, יש והיו ערבים-מוסלמים שהרגו יהודים. הגזענות של ה-KKK לא נכונה בגלל שבעוד שהיו כמה שחורים טיפשים וכמה שחורים אלימים וכמה שחורים שאנסו נשים לבנות, זה לא נכון שכולם כאלה. הגזענות של היפנים לא נכונה בגלל שבעוד שהיו כמה סינים איכרים נבערים שלא יודעים קרוא וכתוב, זה לא נכון שכולם כאלה. הגזענות של הקתולים לא נכונה בגלל שבעוד שיש כמה פרוטסנטים שלא באמת מאמינים באלוהים, זה לא נכון שכולם כאלה, והגזענות של הפרוטסטנטים לא נכונה בגלל שבעוד שיש כמה קתולים פדופילים שאנסו ילדים, זה לא נכון שכולם כאלה.

הכי חשוב, הגזענות הערבית לא נכונה בגלל שבעוד שיש כמה יהודים עשירים ששולטים בבנקים ובתי השקעות, זה לא נכון שכולנו כאלה, ובעוד שיש כמה יהודים שרצחו בדם קר ערבים זה לא נכון שכולנו כאלה, ובעוד שיש יהודים שגזלו אדמות במרמה זה לא נכון שכולנו כאלה...

הכי חשוב הוא שהגזענות שלנו נכונה ומוצדקת, כי היא מבוססת על המצב, ואף אחד לא יכול להבין אותנו או לבקר אותנו, בגלל שאף אחד לא צריך לסבול כמונו מטרור או מסכנות בטחוניות, את אף אחד לא שונאים כמונו, ואף אחד לא באמת יכול להבין מה זה.

מה זה להיות יהודי, שנולד בעיר שיש בה רק יהודים, והולך לבית ספר שיש בו רק יהודים, וקורא עיתון שכותבים רק יהודים, ורואה טלוויזיה שיש בה רק יהודים, ומצביע בבחירות למפלגות שיש בהן רק יהודים (כמעט) ויודע שהוא חי במדינה שבה מותר רק ליהודים לשרת בצבא או לנהל חברה ציבורית גדולה או להיות ראש ממשלה.

מדינה טהורה, על טהרת היהודים.
זו הסיבה שהגזענות שלנו כל כך מותרת, כל כך ברורה, כל כך מיידית.
לכן, טיפשי להיאבק בה עם מספרים.
צריך להיאבק בה בלהביורים, בפטישים, בחביות דינמיט. רק אם נפסיק לחיות במדינה טהורה.
אחרת, די כבר עם הציטוטים הגזעניים. 

Grab This Widget

11 comments:

דובי אמר/ה...

לא הבנתי את ההצעה הפרקטית בסוף דבריך. לפוצץ הכל? לא רוצה. אני לא נאבק רק במספרים, אלא גם במספרים. קודם מפריכים את הטענה המספרית, אחר כך מנצלים את קילוף השכבה החיצונית כדי לתקוף איכותנית את המקור של הסילוף. וגם זה לא מספיק, כמובן, אבל זה מה שאפשר לעשות בבלוג. יש ערוצים נוספים דרכם אפשר לפעול, ואני פועל בדרכים הפתוחות בפני. אם אצליח להשתחל לכנסת, אוכל לפעול בצורה יעילה יותר. אתה כבר התפקדת?

אנונימי אמר/ה...

קודם כל - כתוב מצויין. ועכשיו - אתה צודק ברוב דבריך, אבל באמת שלא ברור מה אתה מציע במקום. לא להפריך טענות שקריות? זה רק יאפשר להן להכות שורש עוד יותר.

מה זה להיאבק בלהביורים, בפטישים, בחביות דינמיט? האם הכוונה היא לשבירת ההפרדה בין ערבים ליהודים בחברה הישראלית, לדוגמא? כן - צריך לעשות את זה. אבל למה זה סותר גם לענות לטענות שקריות? למה זה או זה, או זה?

Itai Greif אמר/ה...

לפני התגובה לגופו של בלוג: דובי, אני מאחל לך שתיכנס לכנסת, אם כי נאומים חוצבי להבות על רשעותה של ממשלת נתניהו יש כבר מספיק. אני התפקדתי למרצ, ולכן לא אוכל להצביע לך בפריימריז, אבל אני באמת מאחל לך שתקבל מקום ריאלי ברשימה.

לגבי השאלה: מה אתה מציע? או, למה זה או זה?
אני לא חושב שכל ביקורת חייבת לבוא עם הצעה קונקרטית לפתרון. אני גם לא חושב שבכל מצב, תמיד עדיף "לעשות משהו" מאשר "לעשות כלום". הקישור לפוסטים גזעניים, ההפצה של כתבות גזעניות, אלו בעיקר מפיצים את הטקסט הגזעני. הם לא נלחמים בגזענות, והם לא משכנעים אף אחד. אם נסתכל רק על הדוגמה האחרונה, אז אלו שהעליתי בפניהם את הכתבה של קש"ב לגבי השקרים בסדרה של ערוץ 10, סירבו להשתכנע, אפילו שלא הייתה להם אף תשובה לטענות של קש"ב. גם ערוץ 10 סירבו להגיב; למה להגן על הסדרה? הם יודעים שהיא מאכילה את מי שהיא צריכה להאכיל. למה להתאמץ להצטדק?

זה קצת סוטה מקו הפוסט, אבל אם כבר מדברים על "עדיף לעשות משהו", זה מזכיר לי את כל בדיחות האינטרנט על ביבי שיש כל פעם אחרי שהוא עושה עוד מדיניות נוראה, או חופר לנו קבר עוד יותר עמוק. עכשיו אחרי שפרקנו את התסכול על מם מצחיק, האם המצב השתפר? האם נלחמנו בביבי איכשהו?

נעשה סיבוב שלם: לרוץ בפריימריז של העבודה, או להתפקד לליכוד או לעבודה, זה "לעשות משהו". זה מצוין. אני מאוד בעד. לחשוף את השקרים של ערוץ 10 זה לא "לעשות משהו". אז, אם זה לוקח אנרגיה וזמן מדברים אחרים, זה לא כזה חיובי.

Dubi K אמר/ה...

פשטני, אבל נכון בבסיסו: http://behance.vo.llnwd.net/profiles/58707/projects/5282405/72fb205269ff8ab2bfb375f7872cbf74.jpg

שינוי חברתי הוא תהליך שדורש זמן ואורך רוח. הוא דורש נכונות להמשיך להגיד מה שיש לך להגיד גם כשנראה שאף אחד לא מקשיב. בסוף תמצא מישהו אחד שתשנה את דעתו. ואז עוד אחד. ואז עוד אחד. והם ישכנעו עוד, והם עוד. שינוי (לטובה) לא עושים בדינאמיטים. רק במילים.

Itai Greif אמר/ה...

צר לי דובי, איבדתי לחלוטין את האופטימיות הדרושה להנחת הבסיס של הטענה שלך. שינוי חברתי הוא תהליך שדורש זמן ואורך רוח, אבל הוא גם דורש חברה. אנחנו דור המבול.

הגר אמר/ה...

מצטערת, דודי, גם אני לא מקבלת את הטיעון המוצג בקריקטורה ששלחת. צעדתי במחאות הקיץ באופטימיות רבה אך כל מה שקיבלתי היה דיור מועדף למצביעי ש"ס. נראה לי שכמו שהמודל הכלכלי צריך להשתנות (זכויות יוצרים, ידה-ידה-ידה), כך גם המודל הפוליטי. אשמח לשמוע/לקרוא הצעות מקוריות (כי כפציפיסטית אני לא בעד חביות דינמיט). אני, אגב, התפקדתי. מה זה אומר? שאצביע לאותה מפלגה שהתפקדתי אליה?...

דרור אמר/ה...

אני חושב שאתה טועה.
לגבי הטענות שלך על טהרת היהדות של המדינה והחברה.
אתה כנראה חיית בבידוד שאתה מתאר. אני יודע שאני כן. ואני יודע שאחרים לא. מאותו הניסיון, אני יודע שאתה טועה לגבי סביבה חברתית הומוגנית -> גזענות. זה פשוט לא נכון. שטות.
אתה מתבלבל בין ההנחה שהכרת האחר שוברת את אשליות הסטריאוטיפ לקפיצה למסקנה שחוסר חשיפה לאחר גורר גזענות. זה לא אומר שאתה טועה לגבי מה ערבוב אוכלוסיה ותרבות אולי יעשה. אבל ניסיון החיים שלי טוען שאנשים אוהבים להתבצר במוצא והשיוך הקבוצתי שלהם כשיש להם קבוצה אחרת להתבדל ממנה. אם כולנו חלק מאותה קבוצה ויש איזו קבוצה של יפנים בחלק השני של העולם שאין לנו כמעט מגע איתם - למי אכפת?
אני חושב שגזענות פורחת על נקודות החיכוך. זה גם מאוד תלוי כמה התרבות והגישה שלך פלורליסטיים.

אם מה שהיית אומר לגבי כך שהמדינה חיה על טהרת היהדות, אז המצב היה נראה אחרת. אז היינו נתקלים בהחרפת ההתבצרות של קבוצות פנים-יהודיות שונות במקום הדחקת החיכוכים הללו לטובת החיכוכים "כלפי חוץ" עם קבוצות לא-יהודיות.
גזענות היא תוצר של חוסר סובלנות והכללה קבוצתית. אם אני גזען זה בגלל הסיבות הנ"ל, לא בגלל ששלחו אותי לבית ספר שלא היו בו ערבים.
לגבי המלחמה המנומסת בגזענות - אתה צודק. לא נלחמים באמנות בעזרת מספרים. אבל זה עוזר לך לא להרגיש כמו רמאי כשאתה בא למישהו ואומר לו שהוא מזיין את השכל ושכל מה שהוא טוען מצוץ מהאצבע ושאתה צודק והוא לא. כי לך יש מספרים ולו יש סתם שופר גדול יותר.

אני איתך. פעם הבאה שמישהו זורק לי הערה גזענית, אני צועק עליו שהוא אידיוט.
אלא אם הוא מהמשפחה שלי. או החברים הקרובים. בעצם, עדיף שאגביל את האמירה הזאת לא ל"מישהו" בכלל אלא לאדם האקראי הבא שאתקל בו ושאני לא מכיר.

Hadas Emma אמר/ה...

בדיוק היום נכנס לחנות הווידאו בחור נאה ומנומס, שרצה לקחת את הסרט blue valentine (סרט רע מאד בשל הגזמת פטריוטיות אמריקאית המוחדרת כמסרים סמויים, או כלל לא סמויים, על גבי כל פריים!).
בכל אופן, אם להתעלם מסוג הסרט, הבחור לקח אותו ובעודו בקופה, היה חשוב לו לציין שהוא הלך לראות אותו בקולנוע אבל יצא אחרי כמה דקות. חשבתי שאולי כמוני הוא הרגיש את הכיוון המעצבן של הסרט, אבל הוא המשיך לנדב מידע ולומר שזה "בגלל שנכנסו כמה ערבים לאולם."
כן. זהו. נקודה.
שאלתי -" ו...?"
הוא אמר - "נו, את יודעת, אני לא גזעני.. אבל -- לא יכולתי לראות ככה את הסרט. הם עשו רעש וזה.."
לא אתאר את המשך השיחה, שבה הייתי מנומסת בחזרה, ואמרתי שהיום אני שונאת ללכת לקולנוע כי גם יהודים עושים כל כך הרבה רעש בסרט שזה לא שווה את 41 השקלים החדשים שלי!
והוספתי שכולנו אותו דבר בסופו של יום - חם לנו במדינה הזו אז כולנו גם גזענים וגם רועשים וגם לא מנומסים.
הוא אמר, "אני לא מסכים. אבל זה לפעם אחרת."

Dubi K אמר/ה...

הגר - קוראים לי דובי, לא דודי. מה יש לאנשים שכל הזמן קוראים לי דודי? די כבר.
זה יופי שצעדת במחאת הקיץ, אבל שינוי קורה ביותר מחודש ויותר משנה, ולעזאזל - אפילו בחירות עוד לא היו לנו וכבר את מצפה לשינוי מדיניות של הממשלה? תמשיכי לעבוד, תמשיכי לשכנע אנשים לא להצביע לנתניהו ולא להצביע לישראל ביתנו ולא להצביע לש"ס וכן להצביע לעבודה, למרצ, לחד"ש או למי שנראה לך שהכי מתאים.
ואם התפקדת לעבודה, אז את יכולה להצביע לי בפריימריס (ד-ו-ב-י ק-נ-נ-ג-י-ס-ר), שזה מאוד כדאי. (וגם, כמובן, את יכולה להצביע להרבה מועמדים מצויינים אחרים שמתמודדים, ולעזור להם להגיע לכנסת במקום כל מיני אנשים שאת לא היית רוצה לראות שם).

אנונימי אמר/ה...

" אני גם לא חושב שבכל מצב, תמיד עדיף "לעשות משהו" מאשר "לעשות כלום". הקישור לפוסטים גזעניים, ההפצה של כתבות גזעניות, אלו בעיקר מפיצים את הטקסט הגזעני. הם לא נלחמים בגזענות, והם לא משכנעים אף אחד. אם נסתכל רק על הדוגמה האחרונה, אז אלו שהעליתי בפניהם את הכתבה של קש"ב לגבי השקרים בסדרה של ערוץ 10, סירבו להשתכנע. "

נכון, לפעמים עדיף לא להגיב כדי לא להפיץ את דברי הגזענות - אבל המצב כאן שונה. הסדרה של צבי יחזקאלי זכתה ל-20% רייטינג, והכתבה של הבחורה ממילאנו הייתה בעמוד הראשי של YNET, אתר החדשות הנקרא במדינה, במשך קרוב ליממה. אלו דברים שכבר זכו לתפוצה רחבה.

במצבים כאלה דווקא חשוב להגיב. והתגובות הספציפיות (הכתבה של קשב, והפוסט של דובי) ראויות - גם מטפלות בצד העובדתי, וגם באורח עמוק יותר בגזענות הנובעת מן הדברים.

כן, זה סיזיפי. אבל דווקא בשל כך אני מודה לקשב ולדובי. אני מבין שאתה נתקלת בשלושה אנשים שזה לא שינה להם. אבל אני דווקא ניקלתי בשלושה שזה כן שינה להם. אילולא העבודה הסיזיפית של קשב ודובי שלושת האנשים הללו (במקרה שלי) היו נשארים בבערותם.

נועה אמר/ה...

https://www.conservapedia.com/Nazism_at_Arab_Palestinians

Nazism at Arab "Palestinians"
נאציות אצל ערבים "פלסטינאים"

הוסף רשומת תגובה