יום שבת, 7 בפברואר 2015

חדשות רעות לחובבי הסדרה שיר של אש וקרח

אם, כמוני, אתם מחבבים מאוד את סדרת הספרים של ג'ורג' מרטין, "שיר של אש וקרח" (או לפחות, מחבבים את רוב הספרים) אז יש לי חדשות רעות עבור כולנו: ייתכן שהספר השישי והשביעי ייכתבו על ידי מפיקי סדרת הטלוויזיה, יותר מאשר על ידי ג'ורג'.

כפי שציינו באתר התרבות Cracked, העונה החמישית מתחילה עוד חודשיים, ופירושו של דבר שבימים אלו ממש, מפיקי סדרת הטלוויזיה עובדת על העונה השישית: מתכננים קווי עלילה, מגייסים את השחקנים שיצטרכו, בונים תקציב, וכן הלאה. זאת אומרת, בימים אלו ממש - הם כותבים את העונה השישית.

לראשונה מאז שהתחילה סדרת הטלוויזיה, הם עוברים את הספרים, ובונים קווי עלילה באופן עצמאי לגמרי. נכון, המפיקים יודעים איך ג'ורג' מתכנן לסיים את הסדרה, אבל יש הבדל גדול בין המשפט "ג'ון, טיריון ודאנריז מכוונים את שלושת הדרקונים שלהם לנשוף אש ולהמיס את החומה לנצח" ובין מהלכי העלילה עצמם, מעשי הדמויות, והדיאלוגים.

גם כותבי Cracked, וגם כל מי שקרא את הספרים ולא רק ראה את הסדרה, יודעים שהסדרה סובלת מרדידות עקשנית ביחס לספרים, נפטרת מדמויות רבות ומקווי עלילה לשם הפשטות, ומעוותת חלק מהכוונות המקוריות של סדרת הספרים. עד כה, למי שסלד מהסדרה ונהנה מהספרים, לא הייתה בעיה. 

הבעיה מתחילה עכשיו. 

מכיוון שלג'ורג' מרטין אין שום כוונה להוציא את הספר השישי ב-2015, הלכה למעשה, הוא הולך לכתוב את הספר השישי כאשר העונה השישית כבר כתובה. כתיבת הספר השישי בצל עונה כתובה כבר פירושה שכל פעם שג'ורג' יהיה תקוע, יהיו חסרים לו רעיונות, הוא יתהה כיצד להתקדם, הוא לא יפנה רק לדמיונו הקודח, אלא תהיה לו מן המוכן קדרה מלאה רעיונות רדודים ומזוויעים לשאול מהם; רעיונות שהוא ממילא יכול לקחת, כי הם מבוססים על אותה ההתחלה. 

פירושו של דבר שהספר השישי עלול להיות רדוד ומזוויע וחסר הגיון בדיוק כמו סדרת הטלוויזיה. 

אם אתם חובבי סדרת הספרים, אלו חדשות רעות בהחלט. 

Grab This Widget

2 comments:

Standback אמר/ה...

לצערי, מששאו"ק אני מזמן מיואש.

הרבה שנים הצהרתי בגאון ובעוז שהכל באשמת חמש השנים שמרטין התכוון לדלג אליהם, ובסוף חזר וכתב. שני ספרים על תקופת זמן ש*מלכתחילה הוגדרו כחסרי-עלילה.* הספר השישי הוא באמת זה שאני מחכה לו; זו חזרה לעלילה המקורית, ולא מילוי החורים והזמן המת ש"Feast" ו-"Dance" היו.

אבל הספר המוצלח האחרון של "אש וקרח," Storm of Swords, יצא בשנת 2000. מרטין כבר לא אותו סופר שהוא היה אז. אם הוא היה אותו סופר, לא היינו מקבלים את שני התפלצים האחרונים. לצערי, אני רואה מעט מאוד סיבות להעז לקוות שהדמויות והדיאלוגים ומורכבות העלילה בספר הבא יהיו טובים יותר מאשר בשני האחרונים.

מאידך, וביותר אופטימיות, אל תשכח שלמרטין אין *רק* את עונת הטלוויזיה כמקור להשראה. לכאורה, את הספר השישי הוא כותב כבר 15 שנה - מתוכם ב-4 שנים האחרונות הוא עובד על האיטרציה הנוכחית של הספר, ויש לו *עוד* שנה עד שהעונה השישית מתחילה באמת.

כידוע, ג'ורג' ר.ר. מרטין אינו הביץ' שלנו; הוא יודע לכתוב ספר, והוא לא ילד קטן. אם ספר 6 יהיה כשלון כמו 5 ו-4, זה לא יהיה בגלל HBO. זה יהיה לחלוטין באשמתו שלו.

Itai Greif אמר/ה...

אני מסכים איתך לחלוטין.

הוסף רשומת תגובה