יום שני, 27 בדצמבר 2010

Tom Selleck is Gay

סיימתי לראות ״אין ואאוט״. חשבתי לפתוח בציטוט מהסרט, אבל האמת היא שכל פסקה שנייה על הנושא שווה ציטוט - וכמובן, כל פסקה ביניהן היא קיטש צפוי מראש.

כאן אני מתאר את העלילה בקצרה - הווארד בראקט (קווין קליין) הוא מורה לספרות אנגלית בעיירה הקטנטנה גרינליף אינדיאנה מתמודד עם זה שתלמיד שלו לשעבר מוציא אותו מהארון. הוא חי כסטרייט, מאורס שלוש שנים, ואחרי שמנשק אותו טום סלק, מבין שהוא גיי (אם כי, בכנות, איזה גבר לא היה מגיב ככה אם טום סלק היה מנשק אותו?).

הווארד יוצא מהארון בטקס (עונה "I'm gay" במקום לענות "I do"), מפטרים אותו כי הוא הומו, אבל הוא מגיע לטקס הסיום בכל מקרה, שם תלמידיו ואנשי העירייה מכריזים בגאווה שאם מנהל בית הספר מודאג מכך שהווארד יהפוך תלמידים להומואים, ובכן, זה מאוחר מדי. הם כבר כולם ״גיי״. זה סוף מאוד אפקטיבי, ולא במפתיע. הרי הבעיה האמיתית היא אכן הקהילה - ההשפעה הקהילתית של מיעוט הומוסקסואלי.

באמצע הסרט הווארד שואל למה לכולם נורא אכפת; הוא לא השתנה, הוא אותו אדם - אבל מילה אחת קטנה וכל השאר משתנים. אני לא מסכים עם הווארד. אם נתעלם לחלוטין מהשאלה הערכית, האם היה מותר לו לשקר לארוסה שלו ולהישאר בארון כדי לשמור על העבודה שלו (כמובן שלא) עדיין נשארת האמירה של הווארד: הוא אותו אדם, זה כל השאר שמשתנים. הוא עומד מול מנהל בי״ס (בוב ניוהארט הקאמפי בצורה נפלאה, שהבין שרק מישהו מודחק ואומלל יכול לייצג הומופוביה בצורה אמפתית) שטוען שברגע שהווארד יוצא מהארון, משהו בו משתנה וזכותו לפטר אותו.

הוא כמובן צודק; וסוף הסרט מוכיח זאת. האם אנשי העירייה והתלמידים היו עומדים שכם אל שכם בתמיכה במורה אנונימי רק כי הוא הומו? כנראה שלא. הם גרים בעיר קטנה, עם ערכים קטנים, בעולם קטן מאוכלס בדאגות קטנות. נישואים חד מיניים? גאים בצבא? אלו שאלות לאנשים אחרים. אבל אם מדברים על החוויה האישית שלהם - אז הווארד הוא אחד משלהם. והם יתמכו בו כשצריך.

היציאה שלך מהארון משנה; היא משנה לאנשים סביבך חתיכה מהמציאות. אם הם משפחה וחברים, עמיתים לעבודה, פרטנרים רומנטיים, היא עלולה לשנות חתיכה גדולה מהמציאות. זה לא חשוב עבור הווארד, עבורו זו מילה קטנה וחייו ייראו פחות או יותר אותו הדבר. אבל מה לגביי הנערים והנערות בבית הספר, שעבורם זו שאלה קריטית, לפעמים שאלה של חיים ומוות? ובכן, זה משנה את המציאות גם עבורם. לכן המנהל צודק - ללמוד עם מורה הומו משפיע על הילדים. לכן זה חשוב שהם יצאו מהארון.

ובכל זאת אסיים בציטוט:
Peter Malloy: One day I just clicked. I said: "Mom, Dad, Sparky, I'm gay."

Howard Brackett: So what happened?

Peter Malloy: My mom cried, for exactly 10 seconds, my boss said: "Who cares?", and my dad said: "But you're so tall...!".

-- IMDb Quotes: In & Out (1997)

Grab This Widget

0 comments:

הוסף רשומת תגובה